قوانین و مقررات نوبر

۱. بررسی اجمالی

این سند، سطح، شرایط، و ویژگی‌های کیفی ارائه‌ی خدمات ابری نوبرکلاد را مشخص می‌کند و به‌عنوان «توافق‌نامه سطح خدمات» یا SLA شناخته می‌شود. در این سند، شرکت «هوشمند شبکه فناوری آدان (سهامی خاص)» که خدمات خود را با نام تجاری نوبرکلاد عرضه می‌کند، به اختصار «شرکت» نامیده می‌شود، و مخاطب این خدمات نیز «کاربر» یا «بهره‌بردار» خواهد بود. نوبرکلاد در این توافق‌نامه متعهد می‌شود خدمات خود را در محدوده‌ای مشخص از دسترس‌پذیری (Uptime)، پایداری عملکرد، و پشتیبانی فنی ارائه دهد. در صورت بروز اختلالاتی که به تشخیص شرکت، ناشی از زیرساخت نوبرکلاد باشد و مشمول محدودیت‌های مشخص‌شده در این سند نباشد، کاربر واجد شرایط دریافت اعتبار جبرانی (Service Credit) خواهد بود.این SLA تنها شامل حال کاربرانی می‌شود که از بسته‌های پشتیبانی رشد، حرفه‌ای یا سازمانی استفاده می‌کنند، پرداخت‌های خود را به‌صورت کامل و به‌موقع انجام داده‌اند و حساب آن‌ها فاقد بدهی است. کاربرانی که از بسته‌های رایگان، طرح‌های آزمایشی یا طرح‌های حمایتی استفاده می‌کنند، مشمول خدمات این سند نخواهند بود.

استفاده از هر یک از خدمات نوبرکلاد به معنای پذیرش کامل مفاد این SLA است. در صورتی که با شرایط این سند موافق نیستید، لطفاً از استفاده از خدمات نوبرکلاد خودداری فرمایید. شرکت حق بازنگری، اصلاح یا به‌روزرسانی این سند را در هر زمان برای خود محفوظ می‌دارد. اطلاع‌رسانی درباره‌ی تغییرات ممکن است از طریق پنل کاربری، ایمیل، یا انتشار در وب‌سایت نوبرکلاد انجام شود. کاربران موظف‌اند به‌صورت دوره‌ای، جدیدترین نسخه‌ی این سند را از همین صفحه مطالعه نمایند.

۲. تعاریف

برای شفاف‌سازی، اصطلاحات به‌کار رفته در این سند به شرح زیر تعریف می‌شوند:

  • دوره ۳۰ روزه: بازه‌ای ۳۰ روزه که از لحظه‌ی فعال‌سازی یک سرویس پولی توسط کاربر آغاز می‌شود.
  • زمان دسترسی (Available Time): مدت زمانی که سرویس بدون اختلال (طبق تعریف SLA) در دسترس و قابل استفاده بوده است.
  • مبلغ ماهانه: مبلغ ریالی پرداخت‌شده توسط کاربر برای یک دوره‌ی ۳۰ روزه از یک سرویس خاص.
  • نسبت دسترسی ماهانه (Monthly Uptime Percentage): درصدی از دوره‌ی ۳۰ روزه که سرویس بدون اختلال در دسترس بوده است. این نسبت از فرمول زیر محاسبه می‌شود:Uptime % = Maximum Available Minutes - DownTimeMaximum Available Minutes 100
  • اختلال (Downtime): هرگونه قطعی یا اختلالی که به‌صورت مستقیم ناشی از زیرساخت نوبرکلاد باشد و در بخش «محدودیت‌ها» مستثنا نشده باشد. تعریف دقیق اختلال برای هر محصول، به‌صورت جداگانه در این سند آمده است.
  • خدمات اعتباری (Service Credit): اعتبار جبرانی‌ای که در صورت نقض SLA و بروز اختلال از سوی نوبرکلاد، در حساب کاربر منظور می‌شود.
  • نرخ خدمات اعتباری رشد / حرفه‌ای / سازمانی: درصد اعتباری که در صورت وقوع اختلال، متناسب با بسته‌ی پشتیبانی خریداری‌شده توسط کاربر (رشد، حرفه‌ای، سازمانی) تعلق می‌گیرد.

    ۳. محدودیت‌ها

    در شرایط زیر، اختلالات احتمالی در سرویس‌ها مشمول دریافت اعتبار جبرانی (Service Credit) نخواهند بود:
    ۳.۱. شرایط خارج از کنترل شرکت

    شامل وقایع غیرقابل پیش‌بینی و خارج از اراده‌ی نوبرکلاد از جمله:

  • بلایای طبیعی، جنگ، شورش یا تحریم‌های بین‌المللی
  • اقدامات قانونی یا دستور نهادهای حاکمیتی
  • اشکالات گسترده در زیرساخت اینترنت ملی یا بین‌المللی
  • مشکلات شبکه‌ای خارج از کنترل نوبرکلاد در داخل یا خارج از کشور
  • اختلال در ارتباط بین مراکز داده و اینترنت کشور
  • ۳.۲. خطاها یا مشکلات ناشی از کاربر
  • تنظیمات اشتباه در پنل کاربری یا کانفیگ نادرست سرویس‌ها توسط کاربر
  • مشکلات شبکه، نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری سمت کاربر
  • پهنای باند ناکافی یا مشکلات میزبانی تارنمای اصلی کاربر
  • ۳.۳. استفاده غیرمجاز یا سوءاستفاده از سرویس

    از جمله:

  • اجرای بدافزار، استخراج ارز دیجیتال بدون مجوز، ارسال اسپم یا حمله‌ی DoS/DDoS
  • بهره‌برداری غیراخلاقی یا غیرقانونی از زیرساخت نوبرکلاد
  • نقض سیاست‌های امنیتی و مقررات استفاده‌ی قابل قبول
  • ۳.۴. موارد ناشی از دستورهای قضایی یا الزامات قانونی

    مانند:

  • دستورهای مراجع قضایی یا نهادهای حاکمیتی برای قطع سرویس
  • تطابق با سیاست‌ها یا قوانین فنی مرتبط با خدمات ابری، از جمله کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه
  • ۳.۱. شرایط خارج از کنترل شرکت

    ۳.۲. خطاها یا مشکلات ناشی از کاربر

    ۳.۳. استفاده غیرمجاز یا سوءاستفاده از سرویس

    ۳.۴. موارد ناشی از دستورهای قضایی یا الزامات قانونی

    پذیرش شرایط استفاده

    با ثبت‌نام در نوبرکلاد و استفاده از هر یک از خدمات ما، شما تأیید می‌کنید که مفاد این سند را مطالعه کرده‌اید، آن را پذیرفته‌اید و متعهد به رعایت آن هستید.

    تعاریف

    کاربر: هر شخص حقیقی یا حقوقی که در نوبرکلاد ثبت‌نام کرده و از خدمات و محصولات ما استفاده می‌کند. در این سند، با عنوان «کاربر»، «مشتری» یا «شما» از ایشان یاد می‌شود. شرکت: منظور، شرکت «هوشمند شبکه فناوری آدان (سهامی خاص)» است که با نام‌های تجاری نوبر، نوبرکلاد، نوبر کلود یا ابر نوبر شناخته می‌شود. ممکن است این عنوان شامل شرکت مادر، شرکت‌های تابعه یا وابسته نیز باشد. خدمات و محصولات: تمامی سرویس‌ها، راهکارها و محصولات ابری که توسط نوبرکلاد در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. داده کاربر: هر نوع اطلاعاتی که کاربر در بستر نوبرکلاد بارگذاری، ذخیره یا پردازش می‌کند.

    حقوق مالکیت فکری

    تمام حقوق مادی و معنوی برندهای نوبر، نوبرکلاد، Nobar، NobarCloud و سایر ترکیب‌های مشابه، همچنین کلیه محتواها، کدهای نرم‌افزاری، طراحی‌ها، تصویرسازی‌ها، متون آموزشی، رابط‌های کاربری و سایر عناصر تولیدشده در وب‌سایت nobarcloud.ir (و زیر دامنه‌های وابسته به آن)، متعلق به شرکت نوبرکلاد است و هرگونه استفاده، بازنشر، الگوبرداری یا بهره‌برداری، چه به‌صورت مستقیم و چه غیرمستقیم، برای اهداف شخصی، تجاری یا عمومی، تنها با اخذ مجوز کتبی از نوبرکلاد مجاز خواهد بود. در صورت مشاهده‌ی هرگونه بهره‌برداری غیرمجاز، نوبرکلاد این حق را برای خود محفوظ می‌داند که از مسیرهای قانونی اقدام کرده و حقوق خود را پیگیری کند.

    تعهد به قوانین جمهوری اسلامی ایران

    نوبرکلاد یک شرکت ثبت‌شده در ایران است و در چارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند. از این‌رو، هرگونه استفاده از خدمات نوبرکلاد برای انتشار، میزبانی یا انتقال محتوای غیرقانونی، ممنوع و غیرمجاز است. این موارد شامل (و نه محدود به) محتوای غیراخلاقی یا جنسی، تبلیغ و فروش مواد مخدر، تجهیزات نظامی یا کشتار جمعی، پشتیبانی از گروه‌های تروریستی، تجزیه‌طلبی یا سایر فعالیت‌هایی است که مغایر با قوانین کشور باشد. در صورت شناسایی چنین تخلفی، نوبرکلاد بلافاصله نسبت به قطع سرویس اقدام خواهد کرد و مبالغ دریافتی نیز عودت داده نخواهد شد.

    رعایت قوانین جهانی و مسئولیت کاربران

    با استفاده از خدمات نوبرکلاد، شما متعهد می‌شوید که علاوه بر قوانین جمهوری اسلامی ایران، ضوابط بین‌المللی مرتبط با اینترنت و قوانین محلی محل استفاده از خدمات را نیز رعایت نمایید. چنانچه استفاده‌ی شما از خدمات، موجب ایجاد مسئولیت قانونی برای نوبرکلاد شود، تمامی تبعات آن برعهده‌ی کاربر بوده و نوبرکلاد می‌تواند بر اساس صلاحدید خود یا درخواست نهادهای ذی‌صلاح، اطلاعات مربوط به کاربر، IP، زیرساخت یا سایر داده‌های مرتبط را ارائه دهد یا خدمات کاربر را متوقف کند. در چنین شرایطی، وجوه پرداخت‌شده به کاربر بازگردانده نخواهد شد.

    حفظ اطلاعات محرمانه

    نوبرکلاد متعهد به حفظ محرمانگی اطلاعات شماست. با ثبت‌نام و استفاده از خدمات ما، شما به نوبرکلاد اجازه می‌دهید که در چهارچوب سیاست حفظ حریم خصوصی، ترافیک عبوری از سامانه‌تان را برای مقابله با تهدیدات امنیتی تحلیل و پالایش کرده و گزارش‌های آماری و امنیتی مربوط را در پنل کاربری در اختیار شما قرار دهد. کلیه‌ی اطلاعات مرتبط با یک وب‌سایت یا سرویس شامل مشخصات تماس، گواهی‌نامه‌های امنیتی، رفتار کاربران و سایر داده‌های مشابه، نزد نوبرکلاد محرمانه تلقی شده و جز در موارد الزام قانونی در اختیار هیچ شخص یا نهاد داخلی یا بین‌المللی قرار نخواهد گرفت. تبصره مهم: در صورت صدور حکم قانونی (اعم از قضایی یا اداری) از سوی مراجع ذی‌صلاح در ایران یا دیگر کشورهایی که نوبرکلاد در آن‌ها دارای زیرساخت است، اجرای برخی تعهدات محرمانگی ممکن است معلق یا متوقف شود. در چنین شرایطی، نوبرکلاد مسئولیتی در قبال افشای اطلاعات نخواهد داشت و هیچ‌گونه اعتراضی نیز پذیرفته نخواهد بود. اطلاعات غیرمحرمانه : نوبرکلاد این حق را برای خود محفوظ می‌داند که اطلاعات و ترافیک عبوری از زیرساخت‌های ابری خود را برای اهداف تحلیلی و بهبود خدمات پردازش کند. این اطلاعات ممکن است در مسیر توسعه‌ی محصولات، بهینه‌سازی زیرساخت، استقرار پاپ‌سایت‌های جدید و تصمیم‌گیری‌های فنی مورد استفاده قرار گیرد. هرگونه بهره‌برداری از این داده‌ها در چهارچوب سیاست حفظ حریم خصوصی نوبرکلاد انجام خواهد شد. همچنین نوبرکلاد می‌تواند با هدف مدیریت بهینه‌ی شبکه و ارتقای کیفیت خدمات، ترافیک عبوری از شبکه‌ی اپراتورها یا نقاط تبادل ترافیک داخلی و بین‌المللی (IXP) را مطابق با سیاست‌های فنی خود، مسیریابی و استفاده کند.

    حساب کاربری

    برای ساخت حساب کاربری در نوبرکلاد، لازم است اطلاعات واقعی و منطبق با مدارک شناسایی رسمی خود را وارد کنید. مسئولیت صحت، دقت و به‌روزرسانی این اطلاعات صرفاً برعهده‌ی شماست. در صورتی که هر یک از اطلاعات‌تان تغییر کند، موظف هستید در اولین فرصت، حساب کاربری خود را اصلاح نمایید. نوبرکلاد هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال مشکلات ناشی از وارد کردن اطلاعات نادرست یا ناقص، یا عدم محافظت مناسب از گذرواژه ندارد.

    محافظت از گذرواژه

    با وجود آنکه نوبرکلاد سازوکارهایی برای جلوگیری از انتخاب گذرواژه‌های ضعیف طراحی کرده، انتخاب و نگهداری ایمن رمز عبور، کاملاً برعهده‌ی کاربر است. در صورتی که به‌دلیل استفاده از رمز عبور ساده، افشای گذرواژه یا سهل‌انگاری در محافظت از آن، حساب کاربری شما مورد سواستفاده قرار گیرد، نوبرکلاد مسئولیتی در این زمینه نخواهد داشت. توصیه مؤکد ما این است که از گذرواژه‌های قوی استفاده کنید، ورود دو مرحله‌ای (2FA) را فعال نمایید و از ذخیره‌سازی یا ارسال رمز عبور به‌صورت مجازی یا فیزیکی خودداری کنید.

    ارتباطات دیجیتال

    با ثبت‌نام و استفاده از نوبرکلاد، شما موافقت می‌کنید که تمامی ارتباطات ما با شما (اعم از اعلان‌ها، ایمیل‌ها، پیامک‌ها، پاسخ تیکت‌ها و…) به‌صورت دیجیتال انجام شود. این روش‌های ارتباطی از نظر قانونی معتبر تلقی می‌شوند و جایگزین روش‌های سنتی مانند تماس تلفنی، فکس یا مراجعه‌ی حضوری خواهند بود.

    عضویت در خبرنامه

    با ایجاد حساب کاربری، شما به نوبرکلاد اجازه می‌دهید تا ایمیل‌ها و پیامک‌های اطلاع‌رسانی و خبرنامه‌ای را برای‌تان ارسال کند. در صورت عدم تمایل، می‌توانید از طریق لینک لغو عضویت، اشتراک خود را غیرفعال کنید. توجه داشته باشید که با لغو اشتراک، ممکن است از برخی اعلان‌ها یا اطلاعیه‌های مهم مربوط به حساب یا خدمات خود مطلع نشوید و در این‌صورت، نوبرکلاد مسئولیتی در این زمینه نخواهد داشت.

    استفاده از خدمات رایگان

    خدمات رایگان نوبرکلاد شامل پشتیبانی اختصاصی، SLA (توافق‌نامه سطح خدمات) یا جبران خسارت در صورت اختلال نمی‌شوند. نوبرکلاد این حق را دارد که هر زمان، ویژگی‌ها یا شرایط ارائه‌ی خدمات رایگان را تغییر دهد یا آن‌ها را به‌طور کامل متوقف کند. استفاده‌ی شما از این خدمات به معنای پذیرش این شرایط است و ایجاد تعهدی برای ادامه‌ی آن از سوی نوبرکلاد محسوب نمی‌شود. لازم به ذکر است که سیاست مصرف منصفانه (Fair Usage Policy) برای تمامی خدمات رایگان ما اجرا خواهد شد.

    نسخه‌های آزمایشی (Beta)

    درصورتی‌که یک سرویس در نوبرکلاد با عنوان نسخه‌ی آزمایشی (Beta) منتشر شده باشد، این به معنای آن است که سرویس در وضعیت نهایی و پایدار قرار ندارد. استفاده از این خدمات برای کاربردهای حساس یا عرضه‌ی محصول نهایی به مشتری، توصیه نمی‌شود. نوبرکلاد می‌تواند هر زمان نسخه‌های آزمایشی را تغییر دهد یا داده‌های مرتبط با آن‌ها را حذف کند. این خدمات مشمول SLA یا جبران خسارت در صورت بروز اختلال نیستند و بازگردانی اطلاعات نیز در آن‌ها تضمین نمی‌شود.

    کد هدیه، تخفیف‌ها و پروموشن‌ها

    کدهای هدیه، تخفیف‌ها و سایر مبالغی که در قالب کمپین‌ها، تبلیغات یا شارژ تشویقی به حساب کاربران واریز می‌شوند، صرفاً برای استفاده‌ی همان حساب کاربری صادرشده‌اند و امکان واگذاری، فروش یا انتقال آن‌ها به کاربر دیگر وجود ندارد. این مبالغ قابل نقد شدن یا بازگشت وجه نیستند و در صورت لغو سرویس، مبلغ آن‌ها در فرآیند بازپرداخت لحاظ نخواهد شد. مبالغ هدیه و تخفیف تنها در قالب اعتبار در کیف‌پول یا فاکتور کاربر قابل مشاهده هستند و صرفاً برای استفاده از خدمات ابری نوبرکلاد قابل استفاده‌اند. هر کد هدیه دارای تاریخ انقضای مشخص است و در صورت عدم استفاده در بازه‌ی معتبر، اعتبار آن به‌صورت خودکار باطل شده و قابل تمدید یا صدور مجدد نخواهد بود.

    سیاست استفاده قابل قبول (AUP)

    برای تضمین امنیت، پایداری و کیفیت خدمات، نوبرکلاد سیاست استفاده قابل قبول را تدوین کرده که چارچوب مشخصی برای استفاده‌ی مجاز از زیرساخت‌های ما ارائه می‌دهد. بر اساس این سیاست، فعالیت‌هایی مانند: ارسال اسپم (Spam) نقض حقوق مالکیت فکری سوء‌استفاده از منابع زیرساختی تلاش برای دسترسی غیرمجاز یا انجام فعالیت‌های مخرب ممنوع بوده و با آن برخورد خواهد شد.کاربر با ثبت‌نام در نوبرکلاد، موافقت خود را با رعایت کامل این سیاست اعلام می‌کند. در صورت نقض این مقررات، نوبرکلاد می‌تواند حساب کاربری را به‌صورت موقت یا دائمی مسدود کرده و پیگیری قانونی انجام دهد.

    سیاست حفظ حریم خصوصی

    نوبرکلاد متعهد است که از اطلاعات و داده‌های کاربران خود مطابق با سیاست حفظ حریم خصوصی محافظت کند. این سیاست شامل نحوه‌ی جمع‌آوری، نگهداری، استفاده، پردازش و اشتراک‌گذاری اطلاعات با اشخاص ثالث (در صورت لزوم) است. با استفاده از خدمات نوبرکلاد، شما تأیید می‌کنید که این سیاست را مطالعه کرده و با آن موافق هستید.

    سیاست مصرف منصفانه (FUP)

    منابع هر بسته‌ی خدماتی نوبرکلاد بر اساس مصرف متعارف کاربران طراحی شده است. اگر میزان مصرف شما از محدوده‌ی منصفانه‌ی تعیین‌شده عبور کند، ممکن است سرویس‌تان با محدودیت مواجه شود. سیاست مصرف منصفانه به‌صورت ماهانه و به‌ازای هر حساب کاربری اعمال می‌شود و در مورد تمامی بسته‌های رایگان و غیررایگان صدق می‌کند. عبور از این محدوده بر اساس معیارهای فنی، رفتار مصرف و بررسی کارشناسان نوبرکلاد تعیین می‌شود. اگر استفاده‌ی شما از منابع، عملکرد یا کیفیت خدمات سایر کاربران را تحت‌تأثیر قرار دهد، ممکن است به‌صورت موقت یا دائم محدودیت‌هایی برای شما اعمال شود.

    خاتمه‌ی سرویس‌دهی

    برای قطع دریافت خدمات از نوبرکلاد، لازم است ابتدا تمامی سرویس‌های فعال را متوقف کرده و داده‌های خود را حذف نمایید. در غیر این صورت، سرویس‌ها فعال تلقی شده و مسئولیت پرداخت و تسویه‌حساب آن‌ها برعهده‌ی شما خواهد بود. لغو استفاده به‌معنای صرف‌نظر کردن از هرگونه داده مرتبط با سرویس است. در صورت منفی‌شدن موجودی حساب یا تشخیص فعالیت‌های مخرب یا غیرقانونی از سمت شما، نوبرکلاد می‌تواند بدون نیاز به رضایت کاربر، خدمات را به‌طور کامل قطع و موضوع را از طریق ایمیل اطلاع دهد. همچنین اگر نوع استفاده‌ی شما از محصولات با هدف اصلی طراحی‌شده برای آن‌ها مغایر باشد، یا مصرفی غیرعادی و خارج از محدوده‌ی منصفانه داشته باشید، نوبرکلاد می‌تواند دسترسی شما را بدون اطلاع قبلی محدود یا متوقف کند.

    حذف حساب کاربری

    در صورت تمایل به حذف یا غیرفعال‌سازی حساب کاربری، می‌توانید با ارسال تیکت یا ایمیل به آدرس support@nobarcloud.ir درخواست خود را ثبت کنید. پس از بررسی، نتیجه و امکان‌سنجی حذف حساب به اطلاع شما خواهد رسید. توجه: بنا به ملاحظات قانونی، از جمله قوانین مبارزه با پول‌شویی یا تخلفات مالی اینترنتی، اطلاعات تراکنش‌های مالی و سوابق حساب حتی پس از حذف، نزد نوبرکلاد محفوظ باقی خواهد ماند.

    شرایط بازگشت وجه

    بازگشت وجه تنها در صورت احراز تمام شرایط زیر ممکن خواهد بود:

    شامل وقایع غیرقابل پیش‌بینی و خارج از اراده‌ی نوبرکلاد از جمله:

  • بلایای طبیعی، جنگ، شورش یا تحریم‌های بین‌المللی
  • اقدامات قانونی یا دستور نهادهای حاکمیتی
  • اشکالات گسترده در زیرساخت اینترنت ملی یا بین‌المللی
  • مشکلات شبکه‌ای خارج از کنترل نوبرکلاد در داخل یا خارج از کشور
  • اختلال در ارتباط بین مراکز داده و اینترنت کشور
  • شرایط تکمیلی:
  • تنظیمات اشتباه در پنل کاربری یا کانفیگ نادرست سرویس‌ها توسط کاربر
  • مشکلات شبکه، نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری سمت کاربر
  • پهنای باند ناکافی یا مشکلات میزبانی تارنمای اصلی کاربر
  • مسئولیت در قبال کاربران نهایی

    در صورتی که شما از سرویس‌های نوبرکلاد برای ارائه‌ی خدمات به کاربران نهایی خود استفاده می‌کنید، مسئولیت رعایت کلیه‌ی مقررات و حقوق مرتبط با این کاربران، مستقیماً برعهده‌ی شماست. هرگونه شکایت، نقض حقوق اشخاص ثالث یا سوءاستفاده از خدمات، از نظر حقوقی متوجه کاربر اصلی خواهد بود.

    تهیه نسخه پشتیبان

    تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان از داده‌ها و اطلاعات ذخیره‌شده روی زیرساخت نوبرکلاد، تماماً بر عهده‌ی کاربر است.نوبرکلاد به‌صورت پیش‌فرض فرض می‌کند که کاربران از اطلاعات مهم خود به‌صورت منظم بک‌آپ تهیه می‌کنند. لذا در صورت حذف یا از بین رفتن اطلاعات – به هر دلیل – نوبرکلاد مسئولیتی در قبال بازیابی آن‌ها نخواهد داشت.

    جبران خسارت

    در صورتی که به‌دلیل اقدام، سهل‌انگاری یا نقض قوانین از سوی کاربر، خسارتی به نوبرکلاد، سایر کاربران یا زیرساخت‌های فنی وارد شود، نوبرکلاد حق دارد پیگیری حقوقی و مطالبه‌ی جبران خسارت را از کاربر انجام دهد.

    مالیات بر ارزش افزوده

    تمامی قیمت‌های درج‌شده در فاکتور نهایی کاربران، با احتساب مالیات بر ارزش‌افزوده طبق قوانین جاری کشور ایران خواهد بود. در صورت تغییر درصد قانونی مالیات، رقم درج‌شده در صورت‌حساب‌ها نیز متناسب با آن به‌روزرسانی می‌شود.

    حوادث خارج از کنترل (فورس‌ماژور)

    در شرایطی مانند بلایای طبیعی، جنگ، تحریم، اعتصاب، قطعی گسترده اینترنت یا سایر شرایطی که خارج از کنترل نوبرکلاد باشد، نوبرکلاد مسئولیتی در قبال تأخیر یا توقف ارائه‌ی خدمات نخواهد داشت.ما تمام تلاش خود را برای کاهش اثرات این وقایع بر کاربران‌مان انجام می‌دهیم، اما تا زمان رفع کامل شرایط غیرقابل اجتناب، تعهدی نسبت به استمرار سرویس وجود نخواهد داشت.

    حل اختلاف

    در صورت بروز اختلاف بین کاربر و نوبرکلاد، تلاش اولیه برای حل موضوع از طریق مذاکره و تفاهم دو طرفه خواهد بود. در صورت عدم حصول توافق، اختلاف از طریق داوری یا مراجع قانونی ذی‌صلاح جمهوری اسلامی ایران بررسی و حل‌وفصل خواهد شد.

    حق تغییر شرایط و خدمات

    نوبرکلاد این اختیار را دارد که در هر زمان و بدون اطلاع قبلی، نسبت به تغییر در مشخصات فنی، پلن‌ها، شیوه‌ی قیمت‌گذاری یا شرایط استفاده از خدمات اقدام کند.آخرین نسخه‌ی شرایط استفاده، همواره از طریق وب‌سایت نوبرکلاد در دسترس کاربران خواهد بود. ادامه‌ی استفاده از خدمات پس از اعمال تغییرات، به‌منزله‌ی پذیرش نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده تلقی خواهد شد.